Dňa 28. 11. 2023 sa trieda II.A a 29. 11. 2023 sa trieda I. C zúčastnili besedy s netradičným názvom „Živá kniha“. Názov v sebe ukrýval 120 minút jedinečnej besedy a diskusie, ktorej cieľom bolo odstraňovanie predsudkov a negatívnych stereotypov.
V priebehu novembra sa uskutočnili dve kolá školskej súťaže ROPE SKIPPING (skákanie cez švihadlo).
V pondelok 20. 11. 2023 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo Olympiády v anglickom jazyku.
Dňa 22. 11. 2023 sa žiaci IV. C triedy, zameraní na oblasť priemyselnej informatiky, zúčastnili akcie s názvom Študenti do praxe! Akcia sa konala na pôde Technickej univerzity v Košiciach.
Dňa 24. 11. 2023 slovenská asociácia pretláčania rukou zorganizovala už v poradí 28. ročník súťaže o najsilnejšieho žiaka a žiačku v pretláčaní rukou pod názvom SILNÁ RUKA.
Milí žiaci, radi by sme vás informovali o otvorení výzvy na prihlasovanie sa na krátkodobú žiacku mobilitu v rámci odborného vzdelávania.
Aby IT sektor už neprišiel ani o jednu šikovnú ženu - pozrite si najnovšie ponuky zo sveta Aj Ty v IT.
Dňa 28. 11. 2023 sa na našej škole v čase od 8.00 h - 9.35 h v miestnosti číslo 013 (II. B) uskutoční prezenčne súťaž EXPERT GENIALITY SHOW 2023.
Dňa 23. 10. 2023 odohrali naši žiaci skupinovú fázu okresného kola vo futsale.
Volejbalový zápas roka ku dňu študentstva, ktorý sa uskutočnil v stredu - 15. 11. 2023 - máme úspešne za sebou. Sily si opäť zmeral výber učiteľov a žiakov školy.
0. hodina 07:10 - 07:55
1. hodina 08:00 - 08:45
2. hodina 08:50 - 09:35
3. hodina 09:45 - 10:30
4. hodina 10:50 - 11:35
5. hodina 11:40 - 12:25
6. hodina 12:35 - 13:20
7. hodina 13:25 - 14:10
8. hodina 14:15 - 15:00
9. hodina 15:05 - 15:50
Najlepšie hodnotenou strednou odbornou školou (SOŠ) na Slovensku je Stredná priemyselná škola (SPŠ) elektrotechnická na Plzenskej ulici v Prešove, informoval Matej Tunega z Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO). Do rebríčkov boli podľa INEKO zaradené školy so vzorkou v priemere aspoň 20 žiakov, respektíve absolventov počas každého z uplynulých štyroch rokov. Hodnotenie škôl tak odráža dosiahnuté výsledky na dlhšom časovom horizonte, pričom pri SOŠ nahradzujú Testovanie písomné maturity (40 %). Najvyššiu váhu pri SOŠ (50 %) má regionálna uplatniteľnosť študentov, teda pomer miery nezamestnanosti absolventov školy k priemernej miere nezamestnanosti v okrese, kde škola sídli. Napokon, mimoriadne výsledky majú pri SOŠ váhu 10 %, pričom novšie údaje majú pri hodnotení vyššiu váhu.
Naša škola tak získala v rebríčku hodnotenia základných škôl, stredných škôl a gymnázií po školských rokoch 2011/2012, 2018/2019, 2019/2020 po štvrtý raz prvé miesto, a to aj za školský rok 2020/2021.
Napriek tomu, že počas roku 2021 bolo naďalej obmedzené vyučovanie a neuskutočnili sa celoplošné merania – Testovanie 5, 9 či písomné maturity, podarilo sa tejto organizácii zozbierať dostatok nových údajov o výsledkoch žiakov a vďaka tomu bolo zverejnené aktuálne poradie škôl. Pri hodnotení kvality stredných odborných škôl sa berie do úvahy veľa ukazovateľov.„Aktuálne sme doplnili nové údaje o uplatnení absolventov a o mimoriadnych výsledkoch žiakov v súťažiach,“ spresnil analytik INEKO Matej Tunega.
Súčasná aktualizácia portálu INEKO prináša najnovšie údaje, ktoré vychádzajú z týchto prioritných oblastí, ktoré sa stali základom hodnotenia škôl:
10 najlepšie hodnotených škôl v SR v kategórii: SOŠ
Aj za týmto úspechom SPŠE stojí obetavá práca učiteľov a žiakov. Cieľom školy je prinášať pridanú hodnotu svojim žiakom, aby ich uplatnenie v praxi a ich ďalšom živote bolo nielen na vysokej odbornej, ale aj morálnej úrovni. V minulom školskom roku sa žiakom školy podarilo dosiahnuť mnohé cenné úspechy v odborných súťažiach z oblasti elektrotechniky a IT a to nielen na krajskej, ale aj celoslovenskej, ba aj medzinárodnej úrovni. Vysoké percento našich absolventov pokračuje v štúdiu na vysokých školách na Slovensku alebo v zahraničí. Veľké plus je, že pokračujú v štúdium technických smerov, kde je veľká potreba nových zamestnancov a predpoklad uplatnenia.
Spýtali sme sa riaditeľky školy Ing. Ivety Marcinčinovej, ktoré sú podľa nej silné stránky školy?
„Školu tvoria štyri základné piliere, a to učitelia, žiaci, rodičia a firmy, s ktorými spolupracujeme. Tieto zložky musia spolu kooperovať, dopĺňať sa a navzájom sa počúvať. Až potom je možné dosiahnuť kvalitné vzdelanie, ktoré bude reagovať na aktuálne trendy v tomto rýchlo meniacom sa prostredí IT a elektrotechniky. Silnou stránkou školy sú motivovaní žiaci, ktorí sa chcú vzdelávať a byť neustále lepší, čo je zásluhou mojich kolegov, učiteľov, za čo im patrí veľká vďaka. O tejto motivácii žiakov a učiteľov hovoria aj mnohé úspechy na odborných súťažiach, a to aj v medzinárodnej oblasti, kde sa naši žiaci napr. stali majstrami sveta v robotike na súťaži RoboCup v minulom školskom roku. Medzi výhody našej školy by som zaradila aj moderné vybavenie učební a laboratórií, ktoré vytvárajú príjemné prostredie pre žiakov, pričom v trende modernizácie priestorov chceme aj naďalej pokračovať.“
Čo je podľa Vás za tým, že absolventi vašej školy sa dokážu uplatniť na trhu práce?
„Snažíme sa im ukázať firemné prostredie a jeho fungovanie už počas štúdia na škole. Spolupracujeme s viacerými firmami na rôznych workshopoch a prednáškach, niektoré predmety na škole vyučujú priamo lektori z firiem, čo považujeme za veľký benefit pre študentov. Keďže oblasť IT a elektrotechniky je veľmi rozsiahla, cieľom nie je žiakov naučiť všetko, ale dať im plnohodnotný základ pre ich ďalšiu špecializáciu a rozvoj, a to či už vo firme alebo na vysokej škole. Ako veľmi potrebné vnímame rozvíjať u žiakov mäkké zručnosti, preto sa snažíme využívať na predmetoch aj bádateľské vyučovanie alebo metódu Eduscrum, kde si žiaci osvoja prácu v tímoch, kooperáciu a vzájomnú komunikáciu.“
Táto skvelá správa o úspechu v týchto náročných covidových časoch potešila tak vedenie školy, ako aj všetkých pedagógov SPŠE a je zároveň záväzkom do budúcnosti, aby sme sa svojou prácou snažili znovu obhájiť skvelé umiestnenie.
Ing. Martin Broda, PhD.
zástupca riaditeľky školy pre odborné predmety
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“