Dňa 5. 5. 2025 sa žiaci II. SA, II. SB , II. SC a III. SA v sprievode pedagógov zúčastnili technologickej konferencie zameranej na súčasné populárne témy v oblasti vzdelávania v IT ako je programovanie, mikrokontroléry, práca s dátami, strojové učenie/Ai, bezpečnosť, IoT a iné. Podujatie sa realizovalo vo forme prednášok a workshopov.
Prinášame Vám opis konferencie z pohľadu nášho žiaka, ktorý sa jej priamo zúčastnil:
Namakaný deň v Košiciach: Technológie, vesmír aj ChatGPT
Program „Namakaný deň“ nám ponúkol prednášky, workshopy v rôznych lokalitách ako Amfík, Hangár, Garáž, OpenLab či Lirkis. Na výber sme mali mnoho programov, ktoré boli naozaj zaujímavé.
Ranný štart plný technológií:
- „CircuitPython a PICOmputer“ s Petrom Misenkom a Mirekom Biňasom predstavil svet programovania pre mikrokontroléry.
- V Hangári Samuel Baron rozlúštil digitálne signály v téme „Logický analyzátor: Ako dekódovať namakané digitálne signály“.
- Naopak v Garáži začalo hackerské dobrodružstvo „Namakaný Hacker: Level 1“. (Pozor, pozor, etické!)
- Mohli sme si pozrieť OpenLab a laboratórium LIRKIS počas prednášok.
Vesmír, kontajnery aj dáta:
- Zdenko Vrabel vysvetlil, „Čo to sú tie kontajnery“, čo ocenili najmä IT nadšenci.
- V rovnakom čase zaznela zaujímavá prezentácia „Od myšlienky po misiu: Ako vzniká slovenský vesmírny projekt“, ktorú predstavili Patrik Rychtarčík, Lukáš Hudáček a Timotej Kojš.
- „Čo nám hovoria dáta o nakupovaní“, s Janom Sehnalom, kde sme sa mohli dozvedieť, čo všetko o nás dáta dokážu povedať.
- V Hangári zaujal názov „Satelit v plechovke“, kde Daniel Müller, Juraj Jenčár a Silvia Poláčková predstavili miniatúrne vesmírne technológie.
Popoludnie plné experimentov a inovácií:
- „Kyberkliky“ od Lenky Bubenkovej (Garáž).
- Pokračovali prehliadky OpenLab-u a LIRKIS-u.
- Pavol Balint odprezentoval „Horizon Hydrogen Grand Prix“, súťaž vodíkových áut.
- Jakub Vereb predstavil „Testy 2.0“ – moderný pohľad na testovanie v školstve. Moderný pohľad na testovanie žiakov spolu s AI, formy testov a rôzne skúšania.
- „ChatGPT ako postrach učiteľov programovania: Zamysleli sme sa nad tým, aký vplyv má umelá inteligencia na vzdelávanie a či je ChatGPT pomocník alebo konkurencia učiteľom.
Namakaný deň v Košiciach ukázal, že Slovensko má množstvo šikovných odborníkov, žiakov aj pedagógov, ktorí dokážu nadchnúť technológiami, vedou aj praktickými projektmi.
Kristián Frimer (žiak II. SA)
Ing. Peter Kačur
učiteľ odborných predmetov
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“