17. 4. 2025 - 22. 4. 2025 sú veľkonočné prázdniny. Budovy školy budú v tomto čase zatvorené.
Nástup do školy po prázdninách je 23. 4. 2025.
Vyučovanie bude prebiehať podľa platného rozvrhu.
Ponuka aktualizačnej odbornej prípravy 14. 05. 2025.
Ponúkame Vám overovanie odbornej spôsobilosti elektrotechnikov od 19. 05. 2025.
Dňa 9. apríla sa Kristína Špirengová a Ing. Dlugošová zúčastnili podujatia Digitálna budúcnosť, ktoré sa konalo v M Aréne v Prešove.
V dňoch 24. a 25. marca 2025 sa triedy IV. A a IV. B spolu so svojimi triednymi učiteľmi a Mgr. Jánom Vavrekom zúčastnili dvojdňovej exkurzie v meste Snina a jej blízkom okolí.
Spring Challenge 2025 Medzinárodná programátorská súťaž na Codingame.com.
Od štvrtka 3. 4. do pondelka 14. 4. 2025 súťažíme s najlepšími IT školami sveta.
Každoročne sa koniec marca spája s Dňom učiteľov a
28. marca 2025, v deň výročia narodenia J. A. Komenského v priestoroch SOŠ podnikania a služieb sa zišli pedagogickí i nepedagogickí zamestnanci, aj bývalí učitelia nášho pedagogického zboru, aby sme oslávili tento náš deň a naše povolanie.
Tesne po maturitných skúškach finálovým turnajom vyvrcholil siedmy ročník medzitriedneho volejbalového turnaja.
Dňa 27. 03. 2025 sa trieda IV. SB a II. C počas 6. vyučovacej hodiny zúčastnili veľtrhu VŠ Alma mater 2025 v Športovej hale Hotelovej akadémie v Prešove.
V stredu 26. 3. 2025 sa naše dievčatá a chlapci zúčastnili finále okresného kola vo volejbale MIX stredných škôl.
0. hodina 07:10 - 07:55
1. hodina 08:00 - 08:45
2. hodina 08:50 - 09:35
3. hodina 09:45 - 10:30
4. hodina 10:50 - 11:35
5. hodina 11:40 - 12:25
6. hodina 12:35 - 13:20
7. hodina 13:25 - 14:10
8. hodina 14:15 - 15:00
9. hodina 15:05 - 15:50
Technická súťaž mládeže v elektronike (TSME) 2023 prebehla v rekreačnom stredisku Kubrica pri Trenčíne od 21. do 22. júna 2023. Je to súťaž pre žiakov ZŠ a prvých ročníkov stredných škôl alebo reálnych gymnázií do kvinty. Zišlo sa na nej celkovo 29 súťažiacich a tentoraz aj štyria žiaci z Českej republiky. Súťažiaci písali odborný test a po ňom nasledovala praktická úloha.
V odbornom teste bolo 17 otázok, ktoré preverili teoretické vedomosti. Naši žiaci boli v odbornom teste jednoznačne najlepší a dosiahli naviac bodov zo všetkých súťažiacich. Všetci traja mohli dosiahnuť maximálny počet bodov ale pre nepozornosť im chýbal k tomu iba jeden bod. Bolo to veľké poučenie do budúcnosti, že pri testovaní treba začať otázkami, ktoré vieme na 100%, potom riešiť to je ťažie a nakoniec skontrolovať či sme vyplnili odpovede na všetky otázky.
Stavba detektoru kovov bola hlavná časť súťaže a zároveň najťažšia na oživenie. Akusticky indikuje prítomnosť kovu v dosahu cca 5 cm. Na obojstrannej doske plošného spoja (DPS) boli dve plošné cievky a osadenie klasickými súčiastkami (THT). Najväčšie „peklo“ nastalo pri oživovaní. Mnoho súťažiacich opustilo miestnosť, chodili nastavovať výrobok vonku na terasu a ani to im nepomohlo. Niekoľko hodím sme museli počúvať približne 20 pípajúcich detektorov akoby sme boli na súťaži v gajdovaní keď všetci gajdujú naraz a ladia nástroje.
Na konci súťaže, pred celkovým vyhodnotením boli vysvetlené všetky otázky z testu. Z praktickej časti boli vyhodnotené výrobky a čo sa na nich hodnotilo, skúšalo. V súťaži prinesených výrobkov mohli žiaci ukázať čo robili doma, či na krúžkoch. Výrobky boli počas celej súťaže vystavené a na záver boli ich prezentácie. Najčastejšie bol používaný výrobok našich žiakov – zvonec železničného priecestia, ktorý slúžil ráno ako budík. Počas dňa ohlasoval jednotlivé časti - udalosti súťaže, k tomu aj raňajky, obed, večeru a večierku.
Celkovo v teoretickej a praktickej časti dosiahol náš žiak Jakub Mašlonka z I.C triedy 2. miesto a ten jeden bod z testu mu chýbal na 1. miesto. Alex Kormoš z I.C sa umiestnil na 5. mieste. Kristína Špirengová z I. SC triedy dostala cenu poroty, odovzdala aj funkčný výrobok medzi prvými. V súťaži prinesených výrobkov získali žiaci I. C triedy, Jakub Mašlonka a Alex Kormoš 2. miesto za zvonec železničného priecestia.
Gratulujeme.
Bc. Ján Haluška
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“