Pravdepodobne ste už počuli slovo hackathon, čo by vo vás mohlo vyvolať predstavu programátorskej 24-48 hodinovej aktivity plnej sprievodného programu, zaujímavých prednášok a jedla. Keďže situácia bola aká bola, tak tento rok sa Hackathon Hack Košice presunul do formátu maratónu.
10 týždňov, 5 výziev, 1 000 € hlavná cena... Medzinárodného programátorského maratónu sa zo Strednej priemyselnej školy elektrotechnickej v Prešove zúčastnil tím s názvom 42, v zložení žiakov III. SB triedy: Timotej Breznický, Matej Mazúr, Marko Poľanský.
Konkurencia bola naozaj rôznorodá, keďže sa súťaže zúčastnilo 19 tímov zastupujúcich Slovensko, Poľsko, Maďarsko, Španielsko a Indiu.
V rámci maratónu bolo 5 výziev, každá bola od rozdielneho sponzora a zameraná na inú tému.
Prvá výzva bola od startupovej spoločnosti SudoLabs, v ktorej majú každodenný problém s tým kto, kedy a odkiaľ objednáva stravu. A vyriešiť to im môže trvať aj 30 minút. Preto našou úlohou bolo vymyslieť software, aby vedeli rýchlo a jednoducho zistiť odpovede na tieto otázky. My sme odpovede vložili hneď na prvú stránku, tiež sme sa snažili uľahčiť objednávanie tým, že všetky výbery jedál v spoločnosti vidí človek, ktorý objednáva, v jednoduchom zozname.
Naše vypracovanie môžete nájsť na: https://github.com/42-
Druhá výzva bola od spoločnosti Visma, cieľom bolo vytvoriť/navrhnúť spôsob, ako by mohol vyzerať workspace budúcnosti.
Každý sme v uplynulom roku zažili situáciu, keď sa väčšina programátorov presunula z fyzického do online priestoru. Z toho dôvodu bolo nutné do online priestoru presunúť aj prácu. Naším nápadom bolo vytvoriť miesto, kde každý zamestnanec vidí svoju prácu, na ktorej pracuje bez ohľadu na to, kde sa práve nachádza. Navrhli sme motivovať zamestnancov v rámci dobrovoľných úloh za bonusové odmeny a urobiť tak z práce "hru". Taktiež sme mysleli na limitované priestory v office. Aby sa tam nestretlo naraz veľa ľudí kvôli limitom, čo sa týka epidemiologickej situácie. Projekt z prvej výzvy sme zakomponovali ako súčasť nášho projektu, keďže digitalizovanie práce je podľa nášho pohľadu súčasťou budúcnosti.
Naše vypracovanie: https://github.com/42-
Tretia výzva bola od spoločnosti Thermo Fisher. Zadanie bolo viac orientované na prácu s obrázkami. Dostali sme sadu obrázkov z elektrónového mikroskopu a mali sme nakresliť elipsu, kde sa nachádza hľadaný predmet a tiež to následne zapísať do súboru. Táto úloha bola pre nás najťažšia, keďže sme nikdy s ničím podobným nepracovali. Ale popasovali sme sa aj s týmto problémom a naučili sme sa spracovať obrázky v Pythone.
Naše vypracovanie: https://github.com/42-
Štvrtá výzva bola od Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Prišli na to, že ich hodiny sú nezaujímavé pre študentov a preto potrebujú nápad, ako by sa dali urobiť zaujímavejšie. Naším najväčším problémom pri tejto úlohe bolo nájsť nejaký nápad, ktorý by to mohol zlepšiť. Každý z nás srší nápadmi, ale akurát vtedy, keď ich naozaj potrebujeme, tak nás nič svetoborné nenapadne. Pretože sa venujem dátovej analýze, tak sme vytvorili dotazník a poslali ho na študentov SPŠE-PO, aby sme zistili ich názory a aby sme mali nápady podložené faktami. Možno ste sa doň zapojili aj vy.
Naše vypracovanie: https://github.com/42-
Piata výzva bola od organizátora samotného, úlohou bolo využiť nejaké dve API a z nich vytvoríť aplikáciu. Táto aplikácia nemusela byť užitočná, išlo o to, aby sme sa zabavili. Vytvorili sme preto aplikáciu, ktorá vysvetluje, prečo 42 (pre tých, ktorí nevedia o čom je reč, odporúčame Stopárovho sprievodcu galaxiou)... Na vytvorenej stránke sme porovnávali najhoršiu poéziu. Tiež tu bol priestor pre hľadačov dúhy. Ak máte záujem, tak na stránke sa vám zobrazí najbližší čas vo Vašom meste, kedy môžete tento prírodný úkaz nájsť. Veľmi sme sa pri tejto výzve zabavili a škoda, že hackathon sa touto výzvou skončil.
Naše vypracovanie: https://github.com/42-
Medzi aktivitami prebiehali rôzne zaujímavé workshopy, na ktorých sme sa naučili základy Machine Learningu, lepšie pracovať s Gitom alebo tiež analyzovať obrázky. Bolo potrebné aj oddýchnuť si od programovania a raz za 2 týždne prebiehala pizza & game night. Na tej sme sa rozprávali pri hraní rôznych kresliacich, hádacích ale aj logických hier. A objednávala sa aj pizza, aby to bola pravá pizza & game night.
Počas týchto náročných desiatich týždňov sa nám podarilo získať 1065.911 kilometrov a obsadiť tak 3. miesto na medzinárodnej súťaži (https://hackkosice.com/
Ak by Vás zaujímali aj projekty ostatných tímov, môžete ich nájsť na: https://hackkosice.com/
Matej Mazúr, III. SB
Tím 42
„Vychovávame pre život, vzdelávame pre prax.“